Regulamin
Regulamin serwisu
REGULAMIN FUNKCJONOWANIA SKLEPU INTERNETOWEGO zonakrawca.pl
§1
Definicje
Następujące wyrażenia użyte w niniejszym regulaminie oznaczają:
1. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia;
2. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tj. Dz.U. z 2024 r., poz. 1061, z późn. zm.);
3. Konsument – Klient, który jest osobą fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą (tj. Sprzedawcą) czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 22 (1) Kodeksu Cywilnego);
4. Konto Klienta – indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi prowadzenia Konta Klienta;
5. Koszyk – funkcjonalność Sklepu Internetowego, w której widoczne są wybrane przez Klienta Towary do zakupu, umożliwiająca Klientowi wprowadzenie i modyfikację danych dotyczących Towarów, a w szczególności: liczby produktów, adresu dostawy, sposobu dostawy, formy płatności itp.;
6. Regulamin – niniejszy regulamin funkcjonowania Sklepu Internetowego zonakrawca.pl;
7. Sklep Internetowy – sklep Sprzedawcy znajdujący się w Internecie, dostępny pod adresem https://zonakrawca.pl/;
8. Sprzedawca – K29 spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Kamionkowska 29 lok U1, 03-803 Warszawa, kapitał zakładowy 5000 zł, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000637189, NIP: 1132918356, REGON: 365431361, adres e-mail: kontakt@zonakrawca.pl;
9. Towar – produkt prezentowany w Sklepie Internetowym przeznaczony do sprzedaży;
10. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem jako kupującym, zawierana za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
11. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. z 2023 r., poz. 2759, z późn. zm.);
12. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz.U. z 2024 r., poz. 1513, z późn. zm.);
13. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, stanowiące ofertę złożoną Sprzedawcy przez Klienta, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
§2
Postanowienia ogólne dot. Regulaminu
1. Niniejszy Regulamin określa zasady funkcjonowania Sklepu Internetowego, tj. w szczególności zakładania i rejestracji w nim Konta Klienta, składania Zamówień i zawierania Umów Sprzedaży. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, minimalnych wymagań technicznych (aktualna przeglądarka np. Chrome lub Firefox).
3. Niniejszy Regulamin jest udostępniany Klientom nieodpłatnie, przed zawarciem Umowy Sprzedaży. Regulamin jest dostępny w każdym czasie w zakładce „Regulamin sklepu” na dole strony internetowej Sklepu Internetowego. Regulamin ten może być w każdym czasie, przez każdą osobę, pobrany, zapisany lub wydrukowany.
§3
Środki bezpieczeństwa przy korzystaniu ze Sklepu Internetowego
1. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania strony internetowej Sklepu Internetowego, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości techniczne zgłoszone przez Klientów.
2. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem serwisu i stron internetowych Sklepu Internetowego, Klient może zgłaszać mailowo pod adres kontakt@zonakrawca.pl.
3. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Sklepu Internetowego usługami, Sklep Internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
4. Klient zobowiązany jest do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc,
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowanie, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
§4
Procedura zakładania Konta Klienta
1. W celu utworzenia Konta Klienta, Klient powinien dokonać rejestracji. Usługa prowadzenia Konta Klienta jest nieodpłatna i polega na udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu, umożliwiającego Klientowi modyfikację danych, które podał podczas rejestracji, śledzenie stanu realizacji zamówień oraz wglądu w historię zamówień już zrealizowanych.
2. Rejestracja nie jest konieczna do korzystania ze Sklepu Internetowego.
3. Klient może dokonać rejestracji, wypełniając formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym i przesyłając wypełniony formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do Sprzedawcy poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się w formularzu rejestracyjnym; podczas rejestracji Klient ustala indywidualne hasło (ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta służących zabezpieczeniu dostępu do Konta Klienta) – login stanowi adres e-mail Klienta;
4. W trakcie rejestracji Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem i akceptacji jego treści oraz wyrażenia stosownych zgód na przetwarzanie jego danych osobowych.
5. Z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę rejestracji dokonanej przez Klienta zawarta zostaje między nimi nieodpłatna umowa o świadczenie usługi prowadzenia Konta Klienta, a w konsekwencji Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i korzystania z jego funkcjonalności.
6. Klient ma prawo wypowiedzieć umowę o prowadzenie Konta Klienta w każdym czasie. W tym celu powinien zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia swojego Konta Klienta. Usunięcie Konta Klienta następuje niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni od zgłoszenia żądania.
§5
Procedura składania Zamówienia przez Klienta i zawierania Umowy Sprzedaży
1. Towary zamieszczone przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym nie stanowią oferty zawarcia Umowy Sprzedaży, a jedynie zaproszenie Klienta do złożenia takiej oferty.
2. W celu złożenia Zamówienia:
- Klient kompletuje Towar, którym jest zainteresowany poprzez dodanie Towaru do Koszyka, korzystając z odpowiedniego przycisku (“dodaj do Koszyka” albo o równoważnym sensie).
- Klient określa w Koszyku sposób dostawy oraz formę płatności.
- Klient wysyła Sprzedawcy formularz, wybierając odpowiedni przycisk wskazujący na obowiązek zapłaty (“zamawiam z obowiązkiem zapłaty” albo o równoważnym sensie). Wysłany formularz staje się Zamówieniem.
- Przed wysłaniem Zamówienia, Klient jest informowany w szczególności o głównych cechach Towaru, danych identyfikujących Sprzedawcę, łącznej cenie za wybrany Towar i wybranej formie dostawy (transport, dostarczenie, usługi pocztowe), a także – w przypadku Konsumenta – prawie odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres e-mail potwierdzenie jego złożenia oraz szczegóły.
- Po potwierdzeniu złożenia zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres e-mail informację o przyjęciu Zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu Zamówienia do realizacji jest oświadczeniem woli Sprzedawcy o przyjęciu oferty i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa Sprzedaży.
- Po zawarciu Umowy Sprzedaży Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je na adres e-mail Klienta.
3. Klient może składać Zamówienia w Sklepie Internetowym 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
4. Jeżeli Klient złożył Zamówienie przez pomyłkę lub chce anulować Zamówienie przed jego doręczeniem, winien poinformować o tym niezwłocznie w wiadomości e-mail na adres: kontakt@zonakrawca.pl.
5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo anulowania Zamówienia Klienta z uzasadnionego powodu, w tym między innymi w następujących sytuacjach:
- Towar jest niedostępny w magazynie Sprzedawcy;
- Towar jest uszkodzony;
- wystąpił błąd synchronizacji stanów magazynowych;
- dane rozliczeniowe Klienta są niepoprawne lub niemożliwe do weryfikacji;
- zamówienie Klienta zostało oznaczone przez systemy bezpieczeństwa Sprzedawcy jako nietypowe zamówienie lub zamówienie podatne na nadużycie;
- jeżeli Klient nie opłaci zamówienia w ciągu 7 dni od potwierdzenia zamówienia i zalega z zapłatą;
- Sprzedawcy nie udało się raz dostarczyć Zamówienia pod wskazany przez Klienta adres.
W takim przypadku Sprzedawca niezwłocznie, tj. w ciągu 3 dni roboczych od zaistnienia którejś z tych okoliczności, poinformuje o tym Klienta.
§6
Cena Towarów i metody ich płatności
1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
2. Ceny Towarów w Sklepie Internetowym mogą ulegać zmianom. Zmianie nie mogą ulec ceny Towarów po zawarciu Umowy Sprzedaży.
3. Klient ma możliwość uiszczenia zapłaty ceny:
- przelewem tradycyjnym na indywidualny numer rachunku bankowego, który znajduje się w informacji o przyjęciu Zamówienia do realizacji wysyłanej przez Sprzedawcę, a także na Koncie Klienta,
- szybką płatnością za pośrednictwem Przelewy24 (m.in. BLIK lub kartą) – operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068,
- gotówką przy odbiorze osobistym,
- gotówką za pobraniem.
4. Sprzedawca zastrzega sobie, iż w przypadku wyboru przez Klienta metody płatności innej niż płatność z góry, tj. w przypadku płatności przy odbiorze osobistym lub gotówką za pobraniem, Umowa Sprzedaży zawierana jest pod warunkiem rozwiązującym – niewykonanie odbioru lub zapłaty ceny powoduje rozwiązanie Umowy Sprzedaży.
§7
Dostawa Towarów
1. Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
2. Termin realizacji dostawy wynosi od 1 do 3 dni roboczych, licząc od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
3. Sprzedawca przewiduje następujące formy dostawy:
- wysyłka kurierem,
- wysyłka paczkomatem,
- odbiór osobisty – możliwe po otrzymaniu wiadomości e-mail z informacją o gotowości zamówienia do odbioru.
Cennik poszczególnych form dostawy znajduje się na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
4. Sprzedawca przewiduje darmową dostawę w przypadku złożenia Zamówienia o wartości powyżej 250 zł.
5. Z chwilą wydania Towaru przez Sprzedawcę przechodzą na Klienta korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru.
6. W przypadku sprzedaży Towaru Konsumentowi niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Konsumenta z chwilą jego wydania Konsumentowi. Za wydanie rzeczy uważa się jej powierzenie przez Sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli Sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez Konsumenta (tj. gdy Konsument wybrał inną formę dostawy niż proponowana przez Sprzedawcę zgodnie z §7 ust. 3 powyżej lub gdy zlecił odbiór osobisty Towaru osobie trzeciej).
§8
Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Konsumenta
1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem następujących kosztów:
- jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów,
- bezpośredniego kosztu zwrotu Towaru poniesionego przez Konsumenta (tj. kosztów przesyłki zwracanych przez Klienta Towarów).
2. Prawo do odstąpienia wygasa po upływie 14 dni od dnia objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części Towaru.
3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży:
- Konsument ma obowiązek poinformować Sprzedawcę w w/w terminie o decyzji o odstąpieniu poprzez złożenie jednoznacznego oświadczenia w formie:
- wiadomości wysłanej pocztą elektroniczną na adres: kontakt@zonakrawca.pl lub
- oświadczenia zbliżonego treścią do oświadczenia z załącznika nr 1 do niniejszego Regulaminu przesłanego w formie podpisanego skanu na adres: kontakt@zonakrawca.pl lub
- oświadczenia zbliżonego treścią do oświadczenia z załącznika nr 1 do niniejszego Regulaminu przesłanego w formie podpisanego oryginału na adres Sprzedawcy.
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu.
- Sprzedawca potwierdzi niezwłocznie otrzymanie oświadczenia na adres e-mail Konsumenta.
- Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedawcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, za wyjątkiem kosztów, o których mowa w §8 ust. 1.
- W tym celu Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
4. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów, o których mowa w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, a w szczególności:
- której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
5. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Konsumenta umowę uważa się za niezawartą.
6. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
§9
Prawo złożenia reklamacji
1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Towar bez wad.
2. Jeżeli Towar ma wadę:
- Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo – w przypadku wady istotnej – o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Klient może żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową Sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową Sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów.
3. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć wadliwy Towar na adres Sprzedawcy. W przypadku Konsumenta koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.
4. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady – w przypadku Konsumenta termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym.
5. W terminach określonych w §9 ust. 4 Regulaminu Klient może odstąpić od Umowy Sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady.
Wszelkie reklamacje Klient może kierować pisemnie na adres Sprzedawcy lub elektronicznie na adres email: kontakt@zonakrawca.pl.
6. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania wymiany lub usunięcia wady Towaru albo do oświadczenia o obniżeniu ceny zgłoszonego w reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej zgłoszenia przez Klienta. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekaże Klientowi na adres e-mail Klienta.
7. Dla uniknięcia wątpliwości, nie można reklamować wad (polegających na utracie właściwości związanej z upływem czasu), jeżeli wada powstała po upływie terminu oznaczającego trwałość Towaru (po dacie minimalnej trwałości lub terminie przydatności do spożycia).
8. Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta Towaru lub dystrybutora. W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji jest każdorazowo prezentowana w Sklepie Internetowym.
§10
Pliki cookie (tzw. ciasteczka)
1. Podczas korzystania ze strony internetowej Sprzedawcy, na Państwa urządzeniach mogą być zapisywane pliki cookie (tzw. ciasteczka), zawierające dane informatyczne.
2. Pliki cookie przetwarzamy w celu zapewnienia efektywnego korzystania z serwisu internetowego Sprzedawcy, w celach statystycznych i, w przypadku gdy ponownie odwiedzą Państwo stronę internetową Sprzedawcy, na potrzeby dostosowania treści prezentowanych na naszej stronie internetowej do Państwa preferencji.
3. Dzięki plikom cookie możliwe jest:
- zachowanie informacji o zalogowaniu się oraz zawartości koszyka – w przypadku przerwania sesji lub powrotu do niej po pewnym czasie, dzięki czemu nie będzie konieczne ponowne wpisanie loginu i hasła; zachowana zostanie także zawartość koszyka;
- dostosowanie treści reklam prezentowanych na stronie internetowej Sklepu Internetowego do Państwa preferencji;
- analiza efektywności naszych reklam;
- poprawa efektywności działania serwisu i jego zawartości.
4. W każdym czasie mogą Państwo zmienić ustawienia przeglądarki internetowej w taki sposób, aby informowała Państwa, gdy będziemy przesyłać pliki cookie. Mogą Państwo także zablokować przesyłanie tego typu plików. Zwykle sposób zarządzania plikami cookie jest opisany w sekcji „Pomoc” przeglądarki internetowej. Poniżej znajdą Państwo wskazówki dotyczące postępowania z plikami cookie w kilku popularnych przeglądarkach. Aktualne zasady postępowania z plikami cookie mogą różnić się od informacji zawartych poniżej – w każdym przypadku zachęcamy do zapoznania się z informacjami dostarczanymi przez poszczególnych dostawców przeglądarek.
W urządzeniach mobilnych, takich jak np. smartfony i tablety, sposób postępowania z plikami cookie może różnić się od tego w komputerach. Producent Państwa urządzenia powinien udostępniać informacje o sposobie postępowania z plikami cookie na swojej stronie internetowej. Informacje te mogą znajdować się także w sekcji „Ustawienia” lub „Prywatność” Państwa urządzenia mobilnego. Zachęcamy do zapoznania się z tymi informacjami.
Google Chrome
W menu przeglądarki proszę wybrać opcję „Ustawienia”, a następnie ustawienia „Zawansowane”. W sekcji „Prywatność i bezpieczeństwo” proszę kliknąć przycisk „Ustawienia treści”. Proszę następnie wybrać „Pliki cookie” – znajdą tam Państwo funkcjonalności plików cookie.
Mozilla Firefox
W menu przeglądarki proszę wybrać opcję „Narzędzia”, a następnie „Opcje”. W sekcji „Prywatność” znajdą Państwo funkcjonalność plików cookie.
Opera
W menu przeglądarki proszę wybrać opcję „Narzędzia”, a następnie „Preferencje”. W sekcji „Zaawansowane” znajdą Państwo funkcjonalność plików cookie, zawartą w opcji „Ciasteczka”.
Safari
W menu przeglądarki proszę wybrać opcję „Preferencje”, a następnie wybrać opcję „Bezpieczeństwo”. Znajdą tam Państwo pole „Akceptuj pliki cookie”, za pomocą którego można zmieniać ustawienia plików cookie.
5. Jak wskazano powyżej za pośrednictwem większości powszechnie używanych przeglądarek mogą Państwo sprawdzić, czy na urządzeniu zostały zainstalowane pliki cookie, jak również usunąć zainstalowane pliki cookie oraz zablokować instalowanie ich w przyszłości przez stronę internetową lub inne strony. Jednakże należy pamiętać, że usunięcie lub zablokowanie plików cookie może spowodować problemy z korzystaniem ze strony internetowej. Więcej informacji o usuwaniu, modyfikacji lub blokowaniu plików cookie znajdą Państwo pod adresem http://www.cookiecentral.com/faq/.
§11
Narzędzia Google Analytics
1. Sprzedawca korzysta z narzędzi analitycznych Google Analytics, w oparciu o prawnie uzasadniony interes polegający na tworzeniu i korzystaniu ze statystyk, co następnie umożliwia ulepszanie usług i optymalizację strony internetowej. W ramach korzystania z Google Analytics Sprzedawca nie przetwarza jakichkolwiek danych użytkownika, umożliwiających jego identyfikację.
2. W sytuacji, gdy odwiedzą Państwo stronę internetową i wyrażą Państwo na to zgodę, narzędzie Google Analytics będzie zbierać informacje na temat odwiedzin strony, takie jak informacja o ruchu na stronie, odwiedzonych podstronach, czasie wyświetlania poszczególnych treści. Informacje te możemy wykorzystywać do celów analitycznych, analizy ruchu na stronie internetowej, analizy kierunków przekierowania, prowadzenia statystyk oraz przeciwdziałania nadużyciom (takim jak sztuczny ruch generowany przez tzw. boty). W ramach mechanizmu do zarządzania ustawieniami plików cookie mają Państwo również możliwość zadecydowania, czy w ramach usługi Google Analytics Sprzedawca będzie mógł korzystać z funkcji marketingowych, czy nie.
3. Twórcą narzędzia Google Analytics jest Google LLC (Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA), które jest również podmiotem odpowiedzialnym za cele przetwarzania oraz sposób działania, zakres danych, miejsce ich przechowywania.
4. Z uwagi na to, że dostawca narzędzia Google Analytics, tj. Google LLC posiada siedzibę w USA oraz korzysta z infrastruktury technicznej znajdującej się w USA, dane przetwarzane w ramach Google Analytics będą przekazywane do USA, czyli do państwa trzeciego.
5. Google LLC korzysta z mechanizmów zgodności takich jak standardowe klauzule umowne. Informacje o przetwarzaniu danych w związku z korzystaniem z narzędzia Google Analytics znajdują się tutaj: https://developers.google.com/analytics?hl=pl oraz tutaj: https://support.google.com/analytics/answer/9019185?hl=en#zippy=%2Cin-this-article.
§12
Narzędzia Hotjar
1. Sprzedawca korzysta z narzędzi analitycznych dostarczanych przez Hotjar.
2. W sytuacji gdy odwiedzą Państwo naszą stronę internetową i wyrażą Państwo na to zgodę, narzędzie dostarczane przez Hotjar będzie zbierać informacje o Państwa zachowaniu na naszej stronie, takie jak informacja o ruchu na stronie, informacja o przeglądarce, z której Państwo korzystają, czas wyświetlania poszczególnych treści, źródło przekierowania. Informacje te możemy wykorzystywać do celów analitycznych, analizy ruchu na stronie internetowej, generowania tzw. map cieplnych (heatmaps) oraz prowadzenia statystyk. Informacje zbierane za pośrednictwem narzędzia Hotjar nie pozwalają nam jednak na identyfikację użytkownika.
3. Twórcą narzędzia Hotjar jest Hotjar Limited (Hotjar Limited, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta), który jest również podmiotem odpowiedzialnym za cele przetwarzania oraz sposób działania, zakres danych, miejsce ich przechowywania.
4. Hotjar umożliwia skorzystanie z opcji „Do Not Track”. Informacje o tej funkcjonalności są dostępne pod adresem https://www.hotjar.com/policies/do-not-track/.
5. Informacje na temat przetwarzania danych przez Hotjar dostępne są tutaj: https://www.hotjar.com/legal/policies/privacy. Więcej informacji o Hotjar Limited i o narzędziu Hotjar znajduje się na stronie: https://www.hotjar.com.
§13
Social media
1. Sprzedawca korzysta z narzędzi dostarczanych przez Facebook Ireland Limited oraz Meta Platforms, Inc.: fanpage na portalu Facebook, fanpage na portalu Instagram, narzędzia Facebook Pixel, Messenger.
2. Na stronie internetowej Sprzedawca korzysta z wtyczek, które przekierowują do strony zewnętrznych dostawców, tj. właściciela serwisów społecznościowych Facebook i Instagram. Sprzedawca nie ma wpływu na dane przetwarzane przez ww. portale. Od chwili kliknięcia w przycisk wtyczki odsyłającej do mediów społecznościowych, dane osobowe są przetwarzane przez portal społecznościowy (Facebook/Instagram), który staje się ich administratorem i decyduje o celach oraz o zakresie ich przetwarzania. Cookie pozostawiane przez te wtyczki mogą też być aplikowane w urządzeniu użytkownika po wejściu na stronę, a następnie kojarzone z danymi gromadzonymi w danym portalu. Sprzedawca nie ma wpływu na przetwarzanie danych przez te portale w opisany powyżej sposób.
3. W sytuacji, gdy są Państwo zalogowani na Facebook i odwiedzają Państwo naszą stronę internetową, narzędzie Facebook Pixel będzie zbierać informacje na temat odwiedzin strony, takie jak nagłówki HTTP, nazwy pól formularzy, kliknięcia przycisków oraz dane piksela. Gdy podejmą Państwo aktywność na naszym fanpage na Facebook, np. dodadzą Państwo opinię lub polubią nasz fanpage, otrzymamy o tym informację. Informacje te możemy wykorzystywać dla celów analitycznych, prowadzenia statystyk, prowadzenia działań marketingowych, a także dla ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami. Ponadto jeśli skontaktują się Państwo z nami za pośrednictwem Messenger, Meta poinformuje nas o tym. Jeśli skorzystają Państwo z odpowiedniego przycisku społecznościowego na naszej stronie internetowej, zostaną Państwo przekierowani na stronę Facebook lub Instagram.
4. Informacje zawarte w Państwa komentarzach, wpisach oraz wiadomościach, historia wpisów, historia aktywności, przechowywane będą przez okres i na zasadach określonych regulaminem Meta. Dane przetwarzane na podstawie udzielonej zgody, przetwarzane będą do czasu cofnięcia zgody.
5. Facebook Ireland Limited (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2 Irlandia) oraz Meta Platforms, Inc. (One Hacker Way Menlo Park, CA 94025 USA), które są podmiotami odpowiedzialnymi za cele przetwarzania oraz sposób działania narzędzi opisanych w niniejszych paragrafie, zakres danych oraz miejsce ich przechowywania, mogą przesyłać dane oraz korzystać z infrastruktury technicznej znajdującej się w USA, czyli w państwie trzecim.
6. Informacje o przetwarzaniu danych w związku z korzystaniem z narzędzi dostarczanych przez Facebook Ireland Limited oraz Meta Platforms, Inc. znajdują się tutaj: https://www.facebook.com/settings?tab=privacy , https://pl-pl.facebook.com/privacy/explanation , https://privacycenter.instagram.com/policy
§14
Postanowienia końcowe
1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, w tym Umowy Sprzedaży. W przypadku umów zawieranych z Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat.
2. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie Regulaminu i wykonywanych Umów Sprzedaży jest prawo polskie.
3. Sprzedawca informuje Konsumentów o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Sprzedawca informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U.2016, poz. 1823, z późn. zm.).
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta. Nowy Regulamin jest publikowany na stronie internetowej Sklepu Internetowego. W zakresie usług przewidujących zobowiązanie ciągłe, takich jak usługa prowadzenia Konta Klienta, zmiana Regulaminu może nastąpić w przypadku:
1) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub ich wykładni stosowanej przez uprawnione organy, mającej wpływ na treść Regulaminu i skutkującej koniecznością jego dostosowania do takiej zmiany przepisów lub ich wykładni;
2) wydania orzeczenia, decyzji lub innego podobnego aktu przez sąd lub uprawniony organ władzy publicznej, mającego wpływ na treść Regulaminu i skutkującego koniecznością jego zmiany w celu dostosowania do takiego orzeczenia, decyzji lub innego podobnego aktu;
3) rozbudowy lub zmiany funkcjonalności Sklepu Internetowego;
4) zapobiegania naruszeniom Regulaminu lub przeciwdziałania nadużyciom;
5) usunięcia niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych dotyczących treści Regulaminu;
6) zmiany technologicznej w procesach w Sklepie Internetowym, w szczególności w procesie zakładania Konta Klienta lub zakupowym;
7) zmiany w zakresie nazw, adresów lub innych danych firmowych wskazanych w treści Regulaminu
– o zmianie Klient zostanie poinformowany niezwłocznie na adres e-mail znany Sprzedawcy; jeśli Klient nie wypowie umowy o świadczenie usług ciągłych w terminie 14 dni, wiążą go odpowiednie postanowienia nowego Regulaminu.
5. Umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
6. Regulamin wchodzi w życie z dniem ___.12.2024 r.
Załącznik nr 1 do Regulaminu – Wzór formularza odstąpienia przez Konsumenta od umowy zawartej ze Sprzedawcą (załącznik numer 2 do Ustawy o prawach konsumenta) Wzór formularza odstąpienia od umowy (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy) – Adresat: K29 sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Kamionkowska 29 lok U1, 03-805 Warszawa, KRS: 0000637189 NIP: 1132918356 adres e-mail: kontakt@zonakrawca.pl – Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*) – Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*) – Imię i nazwisko konsumenta(-ów) – Adres konsumenta(-ów) – Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej) – Data (*) Niepotrzebne skreślić.
Administratorem danych osobowych jest K29 spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Kamionkowska 29 lok. U1, 03-803 Warszawa, kapitał zakładowy 5.000 zł, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000637189, NIP: 1132918356, REGON: 365431361, kontakt: kontakt@zonakrawca.pl. Pełne informacje na temat przetwarzania danych osobowych dostępne są w Regulaminie funkcjonowania sklepu internetowego zonakrawca.pl.